sposoby na STRES

Ashwagandha obniża kortyzol

Ashwagandha to jedno z najbardziej znanych ziół leczniczych. Stosowana jest od wielu lat w różnych schorzeniach i chorobach organizmu, a przede wszystkim – w stresie. Dzięki latom badań odkryliśmy również inne jej właściwości, które zdecydowanie warto poznać. Zacznijmy od podstaw i przejdźmy nieco dalej.

1. Ashwagandha działa rzeczywiście leczniczo na nasz organizm. Używana jest od ponad 3 tysięcy lat, poczynając od medycyny ajurwedyjskiej. Już wtedy zaobserwowano jej zbawienne działanie na stres – relaksuje i tonizuje organizm, pozwala się wyciszyć oraz zapanować nad negatywnymi emocjami, również w nerwach! To jest bardzo ważne, ponieważ dzięki temu nie ma tego etapu dalszego „nakręcania się”, tylko następuje wyciszenie i pogodzenie się z sytuacją, a co za tym idzie, łatwiejsze rozwiązanie problemu. Co z tego mamy, poza zdrowszą psychiką? Mniej stanów zapalnych oraz znacznie obniżone ryzyko zapalności na różne choroby, a nawet nowotwór!

 

2. Ashwagandha ma pozytywny wpływ na pracę mózgu. Badania pokazują, że będzie ona zmniejszać problemy w obszarze mózgu (i pamięci), spowodowane chorobami czy uszkodzeniami. Ponadto, jako antyoksydant zmniejsza wpływ wolnych rodników na komórki nerwowe i chroni je. Poprawia również zapamiętywanie, naukę, czas reakcji oraz ogólną wydajność.

 

3. Ashwagandha może obniżać poziom cholesterolu i trójglicerydów, oczywiście w przypadku, gdy są one zbyt wysokie. Ma właściwości przeciwzapalne i dzięki temu wszystkiemu, będzie wspierać zdrowy układ krążenia i pracę serca. Ten efekt był obserwowany również u osób, które żyją w przewlekłym stresie!

4. Jak już wyżej zostało wspomniane, ashwagandha ma właściwości przeciwzapalne i zdolność do redukowania stanów zapalnych. Odbywa się to poprzez aktywację komórek NK, czyi natural killers, które skutecznie walczą z infekcjami, bakteriami, grzybami itp. w przypadku stosowania tego zioła, zaobserwowano również spadek białka C-reaktywnego, który również jest związany z ryzykiem chorób układu krążenia.

 

5. Ashwagandha może też wpłynąć na poziom testosteronu oraz płodność u mężczyzn! Zaobserwowano, że podnosi stężenie testosteronu w naturalny sposób (znacznie!) oraz poprawia płodność, poprzez podwyższenie ilości oraz jakości spermy.

 

6. Ashwagandha może również wpływać na poprawę masy mięśniowej oraz siłę. Badania pokazują, że dobrze wpływa na kompozycję ciała, wspierając redukcję tłuszczu i zwiększając masę mięśniową. Ponadto, powoduje również zwiększenie siły mięśni.

 

7. Ashwagandha będzie pozytywnie wpływać na leczenie depresji, przewlekłego stresu i stanów lękowych. Badania pokazują, że relaksuje organizm oraz wpływa na przemiany biochemiczne w mózgu, przez co stres zostaje „zablokowany”. Dzięki temu wpływa to na odczuwanie depresji, stanów lękowych, na leczenie bezsenności i wszelkich innych schorzeń na podobnym tle.

 

Jak widać, ashwagandha jest bardzo wartościowym ziołem, o potężnym działaniu. Warto stosować ją w suplementach o jak najlepszej jakości, ze standaryzowanym ekstraktem. Na rynku jest bardzo duży wybór produktów, jednak aby ustrzec się tych niskiej jakości warto poznać najlepsze propozycję na rynku w tym celu stworzono –  ranking produktów z Ashwagandhą. Dzięki temu uzyskamy najlepsze efekty, jakich oczekujemy, a nasz organizm będzie nam wdzięczny.