sposoby na STRES

Kortyzol a dieta

Na poziom kortyzolu w organizmie człowieka wpływa między innymi sposób odżywiania. Z tego względu w przypadku chęci ograniczenia stresu poprzez redukcję kortyzolu, należy przejść na zdrową dietę.

Warto zwrócić uwagę na to, że do nasilenia produkcji kortyzolu dochodzi między innymi na skutek długotrwałego stosowania diety niskokalorycznej. Jest to bardzo ważna informacja, ponieważ ze względu na funkcje tego hormonu, dochodzi wówczas do ograniczenia efektywności diety. Osoby, które chcą pozbyć się nadmiernych kilogramów, powinny zatem unikać długotrwałego przebywania na niskokalorycznej diecie. Istnieją także inne przyczyny zwiększenia poziomu kortyzolu, związane ze sposobem odżywiania. Należy uważać na niedobory pokarmowe, szczególne kwasów omega 3 oraz witamin C i D. Jednocześnie warto zadbać o to, żeby w diecie nie znajdowało się zbyt dużo protein, ponieważ poziom kortyzolu zwiększa się w przypadku ich wysokiej podaży, odbywającej się kosztem innych składników pokarmowych. W utrzymaniu tego hormonu na właściwym poziomie pomoże zatem zdrowa, dobrze zbilansowana dieta, dostosowana do indywidualnych potrzeb człowieka.

tape-403593_640

Jeżeli sposób odżywiania odbiega od zaleceń dietetyków, to warto sięgnąć po suplementy diety, które zapobiegną groźnym niedoborom. Wielu osobom można polecić suplementację kwasami omega 3, ponieważ ich zawartość w codziennej diecie często jest zbyt niska. Można sięgnąć również po witaminę D, której niedobór występuje u wielu ludzi, zwłaszcza w sezonie jesienno-zimowym.