sposoby na STRES

Najlepsze zioła na stres

Stres towarzyszy nam każdego dnia. Czasami ciężko jest się go pozbyć, zwłaszcza w sytuacjach, niezależących od nas. Medytacja i wyciszanie się to długotrwały proces, zatem warto mieć pod ręką coś, co zadziała nieco szybciej i uwolni organizm od negatywnych skutków takiego stanu.

Przewlekły poziom stresu w organizmie wpływa bardzo negatywnie na wszelkie procesy, w nim zachodzące. Tyczy się to gospodarki hormonalnej, gospodarki cukrowej oraz chociażby odchudzania (stany zapalne powstałe w wyniku stresu blokują proces odchudzania!). To będzie miało fatalne skutki na zdrowiu, jak i również sile i sprawności fizycznej na treningu.

Jak wyjść cało z takiej sytuacji?

Na pewno warto zacząć od odpowiedniej diety, wysypiania się i odpowiedniej ilości treningów (nie za dużo, nie za mało). Sen to podstawa, o której wielu z nas nie myśli i często to zaniedbuje. Warto dbać o siebie z każdej strony, aby być pewnym, że zrobiło się wszystko ku zdrowiu. Dodatkowo można się również wesprzeć adaptogenami – czyli substancjami roślinnymi, działającymi wyciszająco na organizm.

Ashwagandha

To jeden z najpopularniejszych adaptogenów, dostępnych na rynku. Jest stosowana od wielu lat, a my wciąż poznajemy jej kolejne właściwości. Ashwagandha ma wpływ na układ nerwowy, łagodząc odczuwany stres oraz jego skutki. Ma wpływ również na regulację cukru we krwi, co jest niezwykle przydatne przy leczeniu insulinooporności. Wpływa również pozytywnie na uład krwionośny oraz pracę mięśni. Zwiększając poziom testosteronu, przyczynia się do rozbudowy tkanki mięśniowej i redukcji tłuszczu. Obniża zbyt wysokie stężenia kortyzolu, ograniczając stany lękowe i poprawiając jakość snu.

Żeń-szeń

Kojarzy się przede wszystkim z ziołem na energię. Oczywiście, to nie jest jego jedyne działanie! Żeń-szeń oddziałuje na pracę nadnerczy i reguluje ich pracę. To zioło poprawia naszą wydolność, relaksuje organizm i sprawia, że nie jesteśmy tak zestresowani każdego dnia. Żeń-szeń wpływa również na poprawę wydolności organizmu – na treningu i nie tylko. Natomiast po treningu będzie wspierać regenerację organizmu i redukować uszkodzenie mięśni! Działa on bardzo wszechstronnie i ma pożądany wpływ na obniżanie stresu, zatem z pewnością warto go przetestować.

Różeniec górski

To kolejna roślina znana i stosowana od wielu lat. Bardzo wiele badań dotyczy głównie jego wsparcia przy spalaniu tkanki tłuszczowej, natomiast pojawia się ich coraz więcej i obejmuje różne obszary. Utrata tkanki tłuszczowej jest również związana z obniżeniem poziomu stresu w organizmie. Różeniec górski ma bardzo pozytywny wpływ na zbyt wysoki poziom kortyzolu w organizmu oraz na pracę serca. Pozwala się zrelaksować, odpocząć i nie irytować się tak szybko. Poprawia również wydajność organizmu.

Podsumowanie

Warto zacząć od podstaw i dorzucić sobie różne zioła, wspierające organizm. Dzięki temu organizm będzie wzmocniony o wiele bardziej. Nawet jeśli źle radzisz sobie ze stresem, to naprawdę warto zadziałać coś w tym kierunku!